Jaunimo g. 2, Kupiškis LT-40128 +370 459 35087 +370 459 35088 rastine.vedeja@gmail.com

2016-09-09

Psichologo mintys apie pirmokų savijautą mūsų mokykloje
Gražų rugsėjo aštuntosios ryto susitikimą su pirmokais pradėjau nuo savo kaip psichologo prisistatymo. Pasitelkiant ,,Minčių lietų“ bandėme pagalvoti, ką psichologas veikia mokykloje. Mokiniai pateikė šiuos atsakymus: ,,psichologas dirba, moko vaikus, auklėja, jiems vadovauja, leidžia žaisti“. Išklausius pirmokų mintis, trumpai pristatyta, ką iš tiesų dažniausiai veikia mokyklos psichologas.

Jiems paaiškinta, kad mano svarbiausia veikla yra kitų žmonių konsultavimas, pagalba sprendžiant įvairias problemas, nes, kai turi problemų, gyvenimas pasunkėja, viskas susipainioja, tarsi žmogus būtų supainiotas siūlais. Tam, kad vaikas išsilaisvintų, reikalinga tėčio, mamos, globėjo, klasės mokytojo ar psichologo pagalba.Po trumpos diskusijos, mokiniams pasiūliau pažaisti tris žaidimus. Jiems paruošiau keletą neteisingų teiginių apie mūsų mokyklą bei darbuotojus. Pirmokai greitai reagavo į psichologės pateiktus teiginius, vienas per kitą bandė pasakyti tikrovę atitinkančius faktus. Labai džiugu, kad ką tik peržengę Povilo Matulionio progimnazijos slenkstį, dauguma pirmokų žinojo mokyklos pavadinimą, kuriame aukšte, kurioje klasėje mokosi, kokie klasės mokytojos ir psichologės vardai.

Paskui sekė antrasis žaidimas pavadinimu: ,,Skrenda, skrenda ...“. Pirmokai turėjo plasnoti rankomis, jei tai buvo įvardytas koks nors paukštis, o jei gyvūnas, žmogus – nuleisti rankas žemyn. Didžiausią juoką mokiniams sukėlė, kai buvo paminėta jog skrenda kuris nors mokyklos darbuotojas.
Žaidimų pabaigoje, mokiniai nosyčių, rankyčių, kojyčių ir savo viso kūno pagalba, ore rašė jiems jau pažįstamas raides. Ši užduotis ne tik pralinksmino pirmokus, bet ir leido sužinoti, kaip kitokiu būdu galima rašyti.
Paskutinėje užsiėmimo dalyje, žiūrėdami į žmonių paveikslėlius, trumpai aptarėme pagrindines emocijas. Mokiniai iš devynių pateiktų emocijų galėjo pasirinkti jiems tinkančias, kurias nuspalvinus atspindėtų jų savijautą mokykloje. Šios užduoties tikslas – sužinoti, kaip pirmokas jaučiasi naujoje aplinkoje.
Apibendrinant galima teigti, kad užsiėmime dalyvavusių pirmokų savijauta mokykloje labai gera, nes jie pasirinko bei nuspalvino teigiamus ,,Džiaugsmo“ ir ,,Juoko“ dvidešimt vieną emocijų veidukus. Tikėtina, kad skinant pirmuosius mokslo vaisius, mūsų mažiausiųjų progimnazijos piliečių veiduose pozityvios emocijos niekada neišnyks.

Partneriai ir draugai

 rokiskis tubelio   anyksciai vienuolis 
 alytus saltenio    pasvalio levens
 vilnius spindulio    LIMK

Pamokų laikas

clock 1 pamoka  8.00  – 8.45
2 pamoka  8.55  – 9.40
3 pamoka 9.50 – 10.35
4 pamoka 11.00 – 11.45
5 pamoka 12.05 – 12.50
6 pamoka 13.00 – 13.45
7 pamoka 13.55 – 14.40